לימוד גרמנית – המדריך המלא ללימודי גרמנית

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי

אחרי שנים בהם גרמנית היתה מוקצת בישראל מהסיבות הידועות , היא חזרה בעשור האחרון להיות אחת השפות הנלמדות ביותר. אומנם עדיין אין הרבה תיכונים ובתי ספר יסודיים שמלמדים את השפה במסגרת לימודי שפות, אך במסגרת בתי ספר לשפות אנחנו יכולים לראות גידול במספר הישראלים שלומדים את השפה.

ההסבר לכך הוא פשוט, כמות הישראלים , בעיקר הצעירים, שעברו לגור בגרמניה, מסיבות אישיות, עסקיות או כדי ללמוד בה , גדלו בשנים האחרונות. הנה מספר נתונים שיכולים לסבר את האוזן:

  • כמות הישראלים שטסו לגרמניה קפצה פי שליש בחצי העשור האחרון.  וכיום אנחנו מדברים על קרוב למיליון ישראלים בשנה
  • כמות הישראלים שלומדים גרמנית בישראל קפץ בתחילת העשור הקודם מ-200 ליותר מ-500 בסופו.
  • כמות הסטודנטים הישראלים בגרמניה מוערך כיום במאות.  

למה רצוי ללמוד גרמנית

אומנם גרמנית, בניגוד לאנגלית , צרפתית , ספרדית אינה נחשבת לשפה בינלאומית (במובן הזה שמלבד בגרמניה היא כמעט ולא מדוברת, אם נוציא מהמשוואה את שוויץ), עדיין גרמניה נחשבת למדינה המשגשגת והחשובה ביותר באירופה כיום, הן מבחינה פוליטית, כלכלית, תיירותית, תרבותית ועוד.

מתוך הכרה בחשיבות השפה, אנחנו יכולים למצוא כיום לא רק בתי ספר לשפות אלא גם מכונים תרבותים שעובדים תחת שגרירות גרמניה (דוגמא מכון גתה), בהם ניתן ללמוד גרמנית. בדומה למכון הצרפתי של שגרירות צרפת ומכון סרוונטס של שגרירות ספרד. במסגרת המכון ניתן ללמוד גרמנית, ללמוד את התרבות וההיסטוריה הגרמנית ועוד.

גרמניה גם החלה בשנות התשעים בתוכניות מאסיביות לעידוד סטודנטים זרים ללמוד אצלה במסגרת תוכניות של מלגות , וכן בתוכניות להחלפת תלמידים וסטודנוטים עם מדינות שונות בעולם. כל אלו מעודדים לימוד גרמנית וחשיפה לזרה.

מוסדות ללימוד גרמנית 

  • דיאלוג – בתי ספר לשפות של האוניברסיטה הפתוחה בו ניתן למצוא קורסים של לימוד צרפתית, לימוד ספרדית וכן לימוד גרמנית בשלוש רמות, מתחילים, בינוניים ומתקדמים
  • ברליץ – בית הספר לשפות הגדול בישראל עורך קורסים בלימוד גרמנית בשלל מסלולים ובכלים שונים
  • מכון גתה – המכון מטעם שגרירות גרמניה, עורך קורסים ללימוד גרמנית בשלוש רמות, בסיסי, עצמאי, מומחה. המכון עורך קורסים בתל אביב ובירושלים

לסיכום חייבים לציין שתי נקודות משמעותיות, ראשית, אם אתם מתכוונים לעבור ללמוד בגרמניה, רצוי שתלמדו את השפה כבר בישראל על מנת שתגיעו מוכנים, זאת למרות שניתן ללמוד גרמנית גם בגרמניה אך לא מול עברית אלא מול אנגלית.

שנית, ניתן להיעזר בכלים שונים לתרגול גרמנית מחוץ לשיעורים, כולל ספרים, עיתונים וסרטים. כיום בכל ספרייה עירונית כמעט ניתן למצוא פריטים אלו.

אם אתם מעוניינים בעוד מידע על לימוד גרמנית, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא כאן, מאמרים ומדריכים בנושא, לשאול אותנו שאלות ולהשאיר פרטים, אנחנו נדאג שיפנו אליכם מהמוסדות המובילים בלימוד גרמנית בישראל.

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי