לימוד ספרדית – מגלגלים את השפה כמו ספרדים

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי

הניצוצות של השפה הספרדית היו תמיד קיימים כאן, העליות החל משנות החמישים מדרום אמריקה , מספרד ומושבותיה בעבר החלו בכך. לאחר מכן באו אמנים שונים ובראשם דיוויד ברוזה שהכניסו את הספרדית עמוק אל תוך הנשמה שלנו. אך השיא היה בשנות התשעים אז הופיעו הטנבולות הדרום אמריקאיות.
אלו סחפו אחריהן אלפים (בעיקר נשים) להיסחף אחרי השפה. אליהן הצטרפו מוצ'לירים שכבשו את דרום אמריקה וביקשו להישאר עם השפה.

על מנת להבין עד כמה פופולארית השפה, ישנם בתי ספר רבים שמאפשרים ללמוד ספרדית בתור שפה שנייה לצד אנגלית, לצד לימודים במסגרת רשמית של בתי ספר יסודיים ותיכונים, הלכו והתרבו לימודי ספרדית במסגרת לימודי שפות בבתי ספר מקצועיים בתחום. אגב כיום לימודי ספרדית נחשבים לפופולאריים ביותר לצד לימוד אנגלית.

היכן ניתן ללמוד ספרדית 

מי שגולש באינטרנט יכול למצוא לא מעט אתרים ללימוד ספרדית, הבעיה היא שכמו כל תחום שצריך להשקיע בו זמן ומאמץ, לא בטוח שהאינטרנט ימלא עבורנו את הפונקציה הזאת בצורה סבירה. לא כאשר מדובר על קריאה ולא כאשר מדובר על שפה.

בישראל פועלים מספר מוסדות גדולים ללימוד ספרדית, כאשר המוביל שבהם הוא המכון לידידות אמריקה. מדובר במכון שהוקם בשנות התשעים וכיום פעיל בפריסה ארצית ומטרתו להגביר את לימוד ספרדית בישראל ולהעמיק את הידע של הישראלים בשפה. אגב לצד לימוד ספרדית ניתן ללמוד במסגרת המכון גם לימוד פורטוגזית, אליה עוד נחזור בסוף המאמר.

אי אפשר לדבר על לימוד ספרדית בלי לדבר על מכון סרוונטס, מכון על שמו של הסופר הידוע, מיסודה של ממשלת ספרד . המכון פעיל בכל העולם ומטרתו להגביר את הקשר בין ספרד לעולם ובין העולם לתרבות ספרד. הוא פועל בתל אביב ועורך בין היתר קורס לימוד ספרדית, באמצעות מורים דוברי השפה. מלבד הקורס עורך המכון גם אירועי תרבות שונים בספרדית.

בית ספר נוסף שעורך קורס בספרדית הוא דיאלוג, בית הספר השפות של האוניברסיטה הפתוחה. במסגרת בית הספר נערכים קורסים בשלוש רמות, מתחילים, בינוני, ומתקדמים. במהלך הקורס לומדים את השפה על בוריה ובסוף הלימודים מקבלים תעודה מטעם בית הספר.

קורסים לספרדית על פי בחירתכם 
 
בדומה למסגרת של לימוד אנגלית (כפי שניתן לקרוא במאמר בנושא), גם הקורסים ללימוד ספרדית התפתחו ואינם עוד רק לימודים בסיסיים לצורך היכרות עם השפה. כיום אנחנו יכולים למצוא שורה של מסלולים ללימוד ספרדית:

לימוד ספרדית ברמות שונות– מדובר על קורסים לצורך תחביב או לימודים. הקורסים מחולקים לשלוש רמות, מתחילים, בינוניים ומתקדמים. חשוב להדגיש שבכל מקום הרמה נקבעת בצורה שונה ויש לעבור מבחן כדי לעבור לרמה חדשה.

לימוד ספרדית עסקית– כמו במסגרת של לימודי אנגלית אנחנו יכולים לראות בתי ספר שעורכים קורסים ללימוד ספרדית לאנשי עסקים. מטרת הלימודים להעניק לאנשי עסקים את הידע לדבר ולקיים תקשורת עסקית עם דוברי ספרדית

לימוד ספרדית למטיילים– קורס שנפתח בשנות התשעים ומאז הפך פופולארי בקרב צעירים שנוסעים לדרום אמריקה. מדובר על קורס שמלמד מטיילים את הבסיס של הספרדית וכן את שפת המטיילים

קורסים להכשרת  מורים– מאחר ובתי ספר רבים החלו להעביר שיעורים בספרדית, נפתחו קורסים שונים שמכשירים מורים לשם כך
לפני סיום נדגיש, שבדומה לשפות אחרות גם כאן מומלץ מאוד להשתמש בכלי תקשורת דוברי ספרדית, ספרים ומוזיקה ספרדית כדי להרחיב את אוצר המילים.

בדומה לאנגלית וערבית, יכולים הישראלים ליהנות מהיצע רב של חומר בשפה הספרדית, הן בטלוויזיה, באינטרנט ובספריות העירוניות

5 דברים שרצוי לדעת על לימודי ספרדית 

  • היא מאוד דומה לפורטוגזית ואף לאיטלקית. מכאן שמי שלומד ספרדית, יוכל להבין גם שפות אלו
  • ספרדית מדוברת כיום בספרד, דרום אמריקה, אמריקה המרכזית וכן באיזורים במרוקו שנשלטו בעבר על ידי ספרד ואף בטורקיה
  • מרבית בתי הספר ללימוד ספרדית מאפשרים לימודים גם דרך הרשת
  • ספרדית אומנם איבדה את הבכורה לאנגלית ולצרפתית, אך היא עדיין נטועה עמוק בדיפלומטיה העולמית
  • אומנם גול זו מילה בינלאומית, אך כשמגלגלים אותה על הלשון כמו שדרן דרום אמריקאי או ספרדי, היא נשמעת אחרת לגמרי

מעוניינים ללמוד ספרדית? תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות לימודי ספרדית ובתי ספר ללימוד ספרדית

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי

לקבלת פרטים נוספים ויצירת קשר

או

או השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם האפשרי